Don't Be Alarmed If It Seems Hard For Me To Explain .

3kommentarer

Kom ihåg lapp:

- Skaffa post it lappar för att skriva kom ihåg lappar
- Skaffa en kalender/dagbok
- Skaffa pennor.... äsch,
ÅK TILL 99 CENT STORE AND GO CRAZY!

Dagens reflektioner:
Jag kommer få jobba arslet av mig.
Tydligen platsar jag i Advanced Qualified English Group.
Alltså, ska jag ta Certificate of Advanced English (CAE) testet. Vilket jag inte trodde att jag platsade i, men tydligen!
Och tydligen är vi svenskar väääldigt bra på engelska, så ta åt er! Klappa er på axeln för jävlar va bra ni är på engelska!
De senaste 5 åren har det bara varit 3 (inklusive mig) svenskar på EC San Diego. Och alla säger att min engelska är väldigt bra.
Jag blir mest nervös.
Tänk om jag failar och inte lever upp till det?

Reflektion nr 2:
Hela den här grejen med att kyssa sina bekanta på kinden, varför?
Hamnade i några knepiga situtioner idag för det är verkligen inte något jag är van vid!
Det är okej med en kindpuss från mina vänner här på gatan när vi skiljs åt, men en Brasilianare som vi träffade på bussen och umgicks med i 30 min? Njaaaeee.
Hoppas inte Korea människorna ska börja kindpussas också.....

Reflektion nr 3:
vad betyder reflektion? använder jag de ens rätt?
jag har redan, efter bara 3 dagar börjat tappa svenskan.
kan inte ens stava till finland... finnland... ?

Reflektion nr 4:
Mamma!
Jag ÄLSKAR annansen här borta!
Hur kan det vara så?
Har du nått bra svar?
Jag som hatar annans hemma!
 
såg nu att jag glömt hur man stavar till ananas...

3 kommentarer

Mamma

09 Jan 2013 09:48

Du kan allt, precis som hon på Bråkmakargatan, de är inte klokt. Apropå ananannassen :) så är det nog för att den antagligen fått sitta och mogna i solen och inte i ett mörkt lastrum på en båt eller nåt. Hade så bra och du, det är allt bäst du tränar svenska ibland annars blir de så tyst när du kommer hem och ska umgås med pappa och mig. Kram och Puss

Storasyster

09 Jan 2013 10:04

Klart du ska kindpussas... Var inte så svensk!! Haha! ;)

Felicia

09 Jan 2013 16:24

Haha, du är fantastisk!!! <3

Kommentera

Publiceras ej