So Now We're Dancing Through The Garden, And What A Garden I Have Made .

3kommentarer

 First day at school.
 
Här kommer en trött rapport om första skoldagen.
 
Bra dag idag, väldigt bra dag!
Inge regn, bara solsken, dock en aning kallt, det är ju trots allt vinter.
Gick till bussen vid typ 7 imorse, lyckades virra bort mig, så var tvungen att fråga om vägen, men kände igen mig efter en stund.
Fick sällskap på bussen av en tjej från.... hahaa. jag kommer inte ihåg vad Switzerland heter på svenska.
Har börjar tänka på engelska tillochmed.
Skitsamma, en trevlig tjej som heter Myriam iaf. Och en kille från Brasilien som heter Pedro.
Det visade sig efter ett tag att de båda två också ska gå på EC english school och att de även bor på samma gata som mig! How awsome?
Tyvärr ska vi inte läsa samma kurs så vi har lite olika scheman, men det känns verkligen bra att veta att man har bekanta på samma gata.
 
Bussresan till skolan tar över en timme... och du måste byta buss. Det suger!
Men i övrigt var det en bra första dag.
Överallt var det folk från Brasilien och Schweiz (just det!) men inte en enda svensk.
Jag fick sen veta av en av lärarna att jag är den enda svensken på skolan. spännande!
 
Det var en hel del information att ta in så här första dagen,
Så jag ser framemot imorn när lektionerna börjar, ska bli så kul att se hur de är upplagda!
 
Favoritdelen av dagen var när vi efter att skolan slutat gick till stranden med ett gäng andra från Brasilien och kollade in sjölejonen och solnedgången.
Solen går faktiskt ner vid 5 tiden och det blir mörkt riktigt fort!
Vi skaffade även en amerikansk telefon till mig idag, vilket är riktigt bra!
Telefon och ett bra abonemang för under 500 spänn! dock inte senaste modellen på telefonen, men vem behöver det?
 
Nu är det läggdags igen, ska försöka hinna med bussen som går vid 7 imorn bitti.
Bjuder på några sjölejon så länge!
 
 
Kom på nu att det kanske inte ens är sjölejon? Sälar?
Och allt detta alldels bakom skolan.
Love California!

3 kommentarer

Anonym

08 Jan 2013 12:28

WOW... it was so... WOW!!! :D

malin

08 Jan 2013 12:29

den var från mig förresten ;)

Christian

08 Jan 2013 22:04

Vackert !!!!

Kommentera

Publiceras ej