We Are The Fire Burning In The Wild, We're Gonna Light Up The Darkest Nights .

1kommentarer

En vecka full med party följs av en helg full med party.
Ledsen Mami, men jag kunde inte motstå!
Var inte riktigt meningen, hade myst ner mig i min pyjamas på lördagskvällen när jag fick en festinbjudan.
Tänkte ingnorera först, men efter att min underbara hostmom Ronnie poängterat att jag bara är 20 år gammal och borde passa på att ha kul, och efter viss övertalning av vänner så svidade jag om på 45 min, det var så lång tid jag hade på mig innan grabbarna dök upp för att plocka upp mig.
 
Festen i sig var inte så rolig, men sällskapet jag åkte dit med (Ned, Andrin och Raoul) gjorde det hela till en toppenkväll. Stort plus var även att jag för första gången på 3 veckor fick prata svenska!
Det var 4 svenska grabbar på festen, Petter, Jonathan, Thomas och nått annat svenskt namn, så himla underbart! Dock har jag efter 3 veckors konstant engelska tappat så himla mkt svenska, och det tar lång tid för mig att prata för jag tänker på engelska, iaf i början av konversationen. Plus att det känns som om jag bryter på engelska... haha.
Hur som helst så var gössarna från Stockholm, Göteborg, Västerås och Borås. Så de mobbade mig ganska grovt för min "norrländska". Men vi hade en trevlig sångstund till Ockelbo 300 låten iaf.. Den låten kommer förfölja oss ockelbobor resten av  våra liv...
Tror att Stockholmarn inte gillade mig dock. Kanske för att jag gjorde narr av hans stockholmska och lärde schweizarna att kalla honom 08:a. hehehehe. Jägermeisterns fel.
 
Fulla och glada lämnade jag, Andrin och Raoul festen ganska tidigt (för som sagt, den va inte så kul) och tog en taxi hem till Andrin. Väl där blev jag erbjuden att sova kvar vilket jag inte tvekade till att göra eftersom vi dels allihopa skulle till outletet Los Americas dagen efter (idag alltså) och dels för att min senaste ensama taxiresa var en aning creepy. Så vi låg och pratade in på småtimmarna, Andrin i sängen, jag på en luftmadrass och Raoul på golvet, haha. Och idag har vi som sagt varit på ett outlet.
Och gjort av med pengar. Igen. Jag börjar bli orolig. Måste skärpa mig. Men det finns så mkt fina prylar här!
Hittade ett converse outlet, ledsen lillebror men fanns inga mörkgröna, bara sånna gröna som jag har.. Men ska leta vidare. Råkade köpa ett par röda till mig. Det är ju så billigt!!! 300 spänn!!
Aja, nu ska jag sova med ångesten. Skola imorn och dags för vecka 4. Börjar på riktigt fasa inför att behöva åka hem. Love you all!

Andrin förösker pumpa luftmadrass, haha. Man kan se mig och Raoul i spegeln i bakgrunden.
Matpaus i shoppandet. Karen som jag bor med, Myriam och min klasskompis Sandra från Schweiz.

1 kommentarer

Hanna O

28 Jan 2013 21:15

Var det inte jobbigt att *ligga* med varandra på luftmadrassen? ;)

Kommentera

Publiceras ej