We've Been On The Run, Driving In The Sun .

4kommentarer

Jag frös idag. Det resulterade i 2 nya jackor från Forever21, hehehe.
Och Big Sis, Lakers är basket.........

Idag ska jag lära er lite grann om det amerikanska badrumet.
Det skiljer sig nämnligen en del från det svenska.
För det första, allt vatten har klor i sig.
Inte så mkt så du mår dåligt av det men tillräckligt för att ditt hår ska ta stryk.
Duschen har ett helt annat system. Lite grann som duscharna i badhus och sånt, där man måste trycka på en knapp för att få vattnet komma ur rätt kran.
Bara det att här måste du dra igång duschen och sedan dra i en liten spak tills det börjar forsa ovanför dig.
Detta resulterar alltså i att du blir genomblöt på en gång och att det är svinkallt första 2 minutrarna.

Toaletten är också en aning annorlunda.
Istället för djup är den oval och bred. Svårt att förklara..
Googla på american toilet and you'll get the picture.
När du spolar blir det ett konstigt vaccumsug och sen stiger vattnet igen, ur samma hål!!
Inte från siderna utan från hålet där allt försvann!

Så varje gång du gjort nummer 2 är du livrädd för 3 saker.
A. Stop i toan eftersom hålet ser så litet ut
B. Allt inte försvinner eftersom skålen är så vid och inte djup. Lite som en strandad val alltså.
C. Att allt ska komma tillbaka igen när vatten börjar stiga.

Det finns även toaletter som spolar automatiskt och dom är jävligt läskiga!
Det var en snabb genomgång av det amerikanska badrummet.
Just det, de är kalla som fan! I alla fall här i Kalifornien där de inte har element. Eller värme i husen över huvudtaget. Så 3 filtar är att rekommendera i sängen under vinterrtid.

Ytterligare ett minus, min svenska plattång funkar inte trots adapter. Alltså har jag sensate veckan sett ut som ett mongo i skallen.
Men har fått låna en av Ronnie nu. Så imorn ska jag vara fresh!
Puss och god natt!

4 kommentarer

Mami

11 Jan 2013 22:39

Hur gick det med läxan? Var du bra på gissa?

Syrran

11 Jan 2013 23:17

Ah... Basket! Det borde jag ju förstått! :P Men korgboll hade liksom försvunnit ur min databank om amerikanska sporter! ;)
Skulle vilja höra mer om den där toan med automatisk spolning... Hur vet toan när man är klar liksom?? Utveckla gärna det! ;)
Kramen! <3

mami

12 Jan 2013 08:54

Hej! De står att det finns 2 kommentarer men jag kan inte få fram dem. vad gör jag för fel. Kram

Christian

12 Jan 2013 12:50

Hemma kör vi med 220volt system medans en massa andra länder kör med 110volt system och det finns vissa maskiner som klara båda men din plattång kanske inte gör det...

Kommentera

Publiceras ej